Tuesday, April 01, 2008

Tryck

Det har varit full rulle sedan sist jag skrev.I fredags morse åkte jag till Stockholm för att gå på en intervju för en praktiplats på en pr-byrå. Jag var grymt nervös när jag kom dit och såg de flashiga lokalerna brevid Stureplans uteställen gjorde inte saken bättre.

”Vad fan har jag här att hämta?”

Jag kände mig extremt malplacerad då jag dessutom tagit mig dit med en utskriven googlemap som turisten nummer 1.

Men KRZ kan om han vill. När intervjun var klar och jag klädde på mig ytterkläderna i receptionen kom en av tjejerna som intervjuat mig springande.

”KRZ! Du, vi vill ha dig. Vi tycker du är grym och vi vill att du börjar hos oss.”

Jag visste inte hur jag skullereagera utan började skratta och fick fram ett glatt ”tack!”

Jag hade ett leende på läpparna resten av dagen när jag strosande runt Stockholms för mig obekanta gator. Jag skrattade faktiskt halvhögt för mig själv några gånger.

Senare träffade jag upp P för ett par välförtjänta kalla för att påbörja firandet.

Eftersom jag skulle ta tåget tillbaka till Göteborg redan samma kväll så blev jag tvungen att ta farväl tidigt men med tre öl innanför västen och tre till inhandlade för en privat förfest på tåget var jag redo för avfärd.

När jag satt mig tillrätta på min plats kom den en liten tjej jäktande fram till platsen brevid och presenterade sig vänligt. Eftersom vi skulle dras med varandra i tre timmar tyckte hon det var trevligt att ta kontakt. Hon såg rätt okej ut och hon berättade senare att hon var ”modell” vilket jag tolkande som att hon förmodligen var någon sorts ”glamourmodell”. Hon var överdrivet trevlig och KRZ kunde inte hjälpa att tänka med det nyvunna självförtroendet:

”Hon vill fan ligga med mig”

Hon pratade med någon som jag uppfattade var hennes pojkvän i telefon

"KRZ sitter brevid mig, han är så trevlig, KRZ this and KRZ that”

Jag frågade om det var hennes pojkvän men det försäkrade hon mig att INTE var.

”I’m golden” tänker jag.

När hon sedan frågade vad jag gjorde i Stockholm ljög jag och sa att jag precis fått ett jobb som PR-konsult Då frågar Slitzmodellen

”Vad är PR?”

Jag trodde hon skämtade först men insåg snabbt att så var inte fallet. Hade det varit någon yngre så kanske, kanske hade jag haft förståelse. Jag förklarade vad jag gjorde på mitt nya ”jobb”.

”Då måste du träffa många kändisar”

Jag tittar på henne med än mer förvåning än vid första frågan. Det blev först en liten pinsam tystnad eftersom jag inte förstod om hon skojade eller inte. Efter det tappade jag allt intresse och höll mig till ölen.

Väl hemma så bar direkt iväg för utgång. Vi bestämde oss för att kolla in Push, Stureplansgruppens nya satsning i Göteborg. Jag är personligen ganska övertygad om att det inte kommer att hålla i Göteborg särskilt länge då det finns alldeles för liten marknad för en sådan klubb. Jag menar, ha en pointer på Avenyn, 150 spänn inträde? Nja.... Vi ville dock inte döma hunden efter håren utan vill gärna se för oss själva.

Väl där var det ingen kö så pointern hade inte särskilt mycket att göra. Vi var ganska förvånade ,detta var trots allt en lönehelg runt midnatt.

Väl inne så sonderade vi terrängen och kunde konstatera att det finns en heeel del jävla bra skit därinne. Vi stortrivdes. Jag fick dock extreeeemt mycket avsmak när Lennart berättade vad en tjej sa till honom.

”Dricker du öl? Det här är ett ställe där man mer dricker champagne och så”

Jag blev så fly förbannad när jag hörde det så ni anar inte! Vad i helvete! Vi får väl dricka öl om vi vill! Hade jag varit rik så hade jag beställt en flaska skumpa till henne och en till öl till mig, gett skumpan till henne och gått därifrån.

”Drick din satans Mojito då, fittjävel!”

Nej, sånt gör mig upprörd.

I vilket fall som helst var det en lyckad kväll. Jag bestämde mig dock för att strunta ragga på tjejer, jag ville inte förstöra kvällen med att få nobben av någon Hisingsslyna som tror att hon är nåt hon inte är. KRZ har med detta tagit steget in i Stureplans värld och jag hamnade direkt på vimmelbilderna på stureplan.se


Visst ser ni KRZ?

Till helgen kommer Gertrud ner på besök och jag vill utlova hårt krök som på den gamla goda tiden!

KRZ säger; Jag dricker öl för att det är gött och man blir gött full.

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

hahaha mojito!! hahaha asbra inlägg!

11:11 AM  
Anonymous Anonymous said...

Öl och fernet är stekhett på stureplan så drick du din öl.

1:09 PM  
Blogger KRZ said...

Oh will, I will...

1:13 PM  
Blogger Isley said...

Helt rätt krz, lär dom mannen, lär dom!;) Grattis till jobbet, garvade högt av ditt inlägg! hade bäst!

7:35 AM  
Anonymous Anonymous said...

Åååå jag älskar sin blogg! Den är ett unikt stycke nutidshistoria. Blir supernostalgisk av tanken på ragg och fyllor i Umeå en tid då internet fanns men inte användes så mkt och bloggar som din var möjliga. Du borde verkligen föreviga detta i tryckt form innan internet försvinner. Jag köper boken! /stort fan

3:06 PM  

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se