Thursday, March 20, 2008

Attityd

Jag satt och läste Attityd i Göteborgs Posten igår morse. Det är delen där några utvalda ungdomar får skriva för GP om diverse saker. Jag blev så förbannad över denna prettotjej som försökte använda sig av ett alldeles för avancerat språk för hennes eget bästa. Det gick knappt att förstå vad hon menade(eller är det KRZ som inte förstår svåra ord?)

I alla fall så spydde jag galla över henne i 5 minuter ganska högljutt i köket. Bara för att hon skriver för GP nu tror hon att hon kommer bli värsta journalisten och få jobb med en gång. Tror att hon är så jävla viktig för att hon skriver för Attiyd. Texten var inte ens sammanhängande för helvete!

Då kommer Gunnar in.

”KRZ, är du så bitter att du inte ens kan unna en 16 årig tjej att skriva i GP?”

Lennart som också satt i köket börjar gapskratta. Jag insåg genast att det tyvärr förmodligen låg en hel del sanning i Lennarts uttalande. Jag var tvungen att klanka ner på denna 16 åriga brud för att jag kommer aldrig skriva för GP eller har något riktigt jobb i sikte. Jag har ju bara en jävla högskoleexamen for fucks sake!(nästan i alla fall)

Hur som helst lugnade sig min irritation för stunden. När jag kom hem från jobbet den kvällen var den tillbaka. Jag var trött och hungrig. Har inte ätit ordentligt på 2 veckor eftersom jag bokstavligt talat supit upp alla pengar. Min kost är varken nyttig eller varierad. Jag har ätit oxpytt, spagetti och köttbullar varje dag i två veckor. Det är vidrigt. Jag avskyr mig själv som människa. Pengarna från Aftonbladet som jag skulle fått i slutet av februari kom först i fredags. Fast då satte yxskaftet till nöt in pengarna på fel konto så det kom till fel person och personen i fråga är i Afrika utan Internet hela veckan och har ingen möjlighet att föra över pengarna. BRA! Dessutom är jag i en svacka på jobbet just nu där försäljningen går allt annat än bra.

På plussidan så har jag skaffat mig en blinddate. Eller jag, Modellen som är i New York hade en kompis där som hon lyckats lura i att jag vore värd en date. Så i sommar får vi se.

Nu är det i alla fall påsk och långledigt. Ska bli riktigt skönt. I vanliga fall så är det ju i alla fall två stabila utgångar på schemat men denna påsken verkar inte bli nån med tanke på min ekonomi. Fast det kanske löser sig.

Jag och Rune såg filmen ”Suicide club” för ett par veckor sedan. Stabil film som är värd att se om man gillar Battle Royal eller Audition. Jag fastnade i alla fall hårt för det unga flickbandet Dessert med deras låt ”Mail me” . Lägger upp originalet nedan. Det jobba är att jag hör bara ”nail me” istället vilket inte är okej med tanke på att det är 11 åriga tjejer som sjunger låten. Låten i sig kan nog nästan bli en lika stor hit som Yukis "JOY"




KRZ säger; glad påsk!

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

laughter of today!

2:30 PM  

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se