Thursday, June 14, 2007

Kan bara gå på ett sätt

Att vara hemma i götet igen gör en alldeles snurrig i huvudet. Det finns så himla mycket att se på.
Efter att ha varit på jobbet i snart två veckor så måste jag nog omvärdera min syn på humankapitalet. Det är visserligen fortfarande inte mycket att hurra för bland min grupp men bland de övriga anställda finns det en hel del bra skit faktiskt. Det ska bli väldigt intressant med personalfesten nästa onsdag. Det ska fan skapas skandaler! Personalfesten är givetvis det stora snacket denna veckan och budgeten har sparats länge. Tydligen skall det finnas citat: "sjukt mycket öl". Det är dags att utforska de andra anställda närmare. Det kan bara gå på ett sätt.


Jag har redan fått ryktet om att vara den som krökar mest. Inte minst på grund av att jag kom rejält bakis till jobbet förra fredagen. Att jag även enbart reagerar på samtalsämnen kring alkohol har även det gjort intryck bland de övriga nyanställda. Annars är arbetsplatsen riktigt skön. Nivån är jävligt bra bland alla anställda. Det skickas runt meddelanden och bilder som tveklöst skulle få en fälld för sexuella trakasserier. Inte så konstigt när det hävs ur sig pedofilskämt och andra mer eller mindre icke politiskt korrekta kommentare redan första veckan.


KRZ trivs i alla fall som fisken i vattnet hemma igen. Jag håller som sagt på att bli tokig på alla tjejer som finns. Jag har för vana att gå hem efter jobbet som brukar vara en promenad på ca 30 minuter. Det är ju den enda sorts motion jag får nu för tiden så det är ju bra. Det är dock kanske inte så mycket för motionens skull jag tar promenaden.

Så här såg det ut igår:
16.15
Stämplar ut. Tar sikte mot Nils Ericsson terminalen.
16.26 Blond, brunbränd ungmö i gul kjol och vitt bälte, ålder 20-22 gaaah…..
16.27. Blond, ännu mer brunbränd surferchick i flip flops och Billabongshorts och vit tanktop…Dregel
16.31 Drottningtorget. Lång brunett i kort svart klänning och svarta solglasögon 25 bast….Gift dig med mig
16.37 Kompassen. Tjejgäng på 3 blondiner och 2 brunetter i preppy sommaroutfit i sena tonåren(?)…Borde inte ens titta,kändes inte lagligt…Fan
16.43 Kungsgatan. Mogen blond kvinna i 30 års åldern, vit Ralph Lauren piké, stora svarta glasögon och ljusa jeans. Kropp att döda för. Ja, jag skulle fan döda
16.43 Två heta blondiner, svarta glasögon, jeanskjol svart piké brunrutiga kortbyxor och vit t-shirt….Jag börjar bli svettig. Fan, ska inte ge dom nöjet och titta på dom. Jag misslyckas fatalt.
16.44
En trio brunetter äger Kungsgatan och av någon konstig anledning vill jag helt plötsligt gå in på Indiska.
Jag börjar bli hispig och kan inte hämta andan förrän Kungsgatan tar slut och når jag Rosenlund. Där lugnar det ner sig tills jag når Sprängkullsgatan 16.58 där jag blir svimfärdig. Satan jävlar i helvete!
En mer eller mindre perfekt liten blondin i gul t-shirt och vita shorts rufsar till håret precis innan jag möter henne. Jag noterar seglarskorna. SEGLARSKORNA! Hon hade en tydlig seglarbränna, ingen beachbränna. Åhhh……KRZ är kär.

Det är dags att lära sig seglarlingot om man ska ha någon chans i sommar. Beslå, kryssa, bänsel, bonett, hals och taklage.


KRZ säger; Skepp o hoj?

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Misstänkte att du skulle börja gilla arbetsplatsen... Personalfesterna brukar bli roliga!

10:57 AM  
Blogger KRZ said...

hehehe, ja det verkar sannerligen lovande måste jag säga!

10:59 AM  
Anonymous Anonymous said...

ey, vad hände på personalfesten då?

5:30 AM  

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se