Tuesday, June 26, 2007

Office space

När jag idag skulle ta hissen upp till min våning på jobbet kom det in en tjej som jag spanat lite på. Har visserligen bara sett henne typ 3 gånger på lunchen tidigare, hon måste jobba på någon annan avdelning.
Även ifall jag är inne i en brunettperiod just nu så kunde jag inte låta denna tjej gå obemärkt förbi(inte ofta blondiner gör det för KRZ). Hon verkar vara lite sådär skönt halvalternativ på nåt 20 år.

I alla fall, hon klev in i hissen efter mig. Jag blev som vanligt lite nervös och försökte desperat komma på nåt att säga.

KRZ- "Upp?"
Hisstjejen-
"Hehe, jo?"

Hade KRZ haft något sunt förnuft eller intelligens så skulle KRZ förstått att vi stod på bottenvåningen och det finns inte direkt någon annan väg än upp. FUCK!
"Sätt en pistol mot min tinning och tryck av"
Tystnaden var total resten av de 5 våningarna vi åkte upp tillsammans och jag kunde bara stirra ner i golvet

Dagen löpte vidare relativt smärtfritt tills det var dags för mig att ta mitt första telefonsamtal. Jag var lite nervös men inte så jätteändå, har ju trots allt jobbat med telefon tidigare och det är bara att ta det lugnt och så vidare. Kunderna förstår. Det gjorde dock inte denna kunden.

"Hejsan, du talar med KRZ, vad kan jag hjälpa dig med?"

Efter att jag pratat en stund med kvinnan och förklarat situationen som hon inte verkade vara villig att förstå började Kvinnan i luren ta mig fan gråta.Hon var helt förstörd. Vad i helvete? Till mitt försvar så gjorde faktiskt inte jag något fel men det kunde knappast ha varit ett värre förstasamtal på det nya jobbet. Tack.

Efter en stund när jag suttit där och tagit lite samtal så ser jag hur chefen i hörnet hojtar efter mig.

"Vad fan har jag gjort nu? Vad har skitit sig?"

Jag går lite nervöst in till bossen medan jag tänker på alla olika scenarion som kan ha gått åt helvete.
Chefen- "Ekonomiavdelningen ringde och du har uppgett fel bankonto för inbetalning av din lön."
KRZ-
"Ehhh, jaha?" Jag tittar på lappen med numret och inser att det är rätt nummer. "Men det är samma som jag har skrivit på lappen ju"
Chefen-
"Mmm….Okej...Jaha. Men det blir nog bra…"

End of conversation.
Vad fasen? Ekonomiavdelningen fuckar upp allt nu så jag säkert inte får någon lön sedan heller. Jävla helvetes skit.
I alla fall så har jag definitivt hittat ett par godbitar på de olika avdelningarna förutom Hisstjejen.

Det var ett tag sedan jag skrev nu och dessvärre så blev personalfesten förra veckan inställd. Det hindrade dock inte oss sommarvikarier från att festa till. Inga skandaler kan jag påstå, inte än i alla fall. Däremot så tror jag att jag har mött min överman när det gäller festandet. Folk började droppa av titt som tätt tills det vara bara undertecknad och en till kille från jobbet kvar på stället. Vi drog i oss öl efter öl och jag började känna mig relativt berusad och vi skulle trots allt upp och jobba dagen efter.
KRZ bestämde sig därför för att gå medan partyboy gick vidare till Nivå. Respect säger jag. Dagen efter satt vi båda brevid varandra under utbildningen och jag kände mig som Sir DrinksAlot of the round table där vi satt allihopa medan jag hade Sir DrinksTooMuch brevid mig. Det var ingen fager syn.

Hur som helst så är det snart dags att gå på det igen, får ju finbesök i helgen av inga mindre än Lennart, Orre och Texas. Det kan bara gå på ett sätt.

KRZ säger; DJ Mehdi på Glory Boat torsdag, fuckin a!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se